plusikassan.se EMP: Skaffa dig en egen katalog här Beautynet

love

söndag 13 mars 2011

Droger!

Jag ber om ursäkt för det tidigare inlägget, reklam om massa saker är ju inte så kul att läsa men sidan fungerar faktiskt så klicka gärna!
Ber också om ursäkt för otroligt långt inlägg, hoppas ni orkar läsa ändå (:

Iaf så hoppar jag direkt på nästan ämne som är just droger.
Jag har ingenting emot droger som koffein, nikotin osv däremot narkotika.
Jag vill att inlägget ska handla om droger i allmänhet och inte bara narkotika, även om det antagligen kommer bli mest det.
Jag tänker inte snacka om nikotin eftersom jag redan skrivit ett inlägg om det.

So here we go! Allt som är narkotikaklassat är enligt min mening okejj så länge man inte skadar någon, om möjligen sig själv. Men nu är det tyvärr inte så att narkotika inte förstör, narkotika kan förstör människor, familjer och liv!
Kan man verkligen vara så jävla beroende av någonting att man inte bryr sig om man dör så länge man får sig en sista roppe, gobbe, joint, lina eller vadfan det nu är man vill ha?!

Visst, man kan prova en gång, väldigt många har i sin ungdom (snackar om äldre människor nu alltså) provat iaf hasch, marijuana och kanske något mer, just för att de var unga och nyfikna och alla vuxna sa "Nej nej".
Jag har provat att röka på ett par gånger och jag gör det ALDRIG igen, jag fick en haschpsykos och det är ingenting jag vill uppleva igen! Never!

Narkotika är olagligt av en anledning, folk har antagligen sett hur det förstör och förbjudit det för att skydda folk!
Man kan uppleva rus på andra sätt, man behöver inte bli bäng för att kunna vara glad och berusad.
Och med berusad menar jag inte att man ska supa ner sig istället, alkohol har faktiskt fler dödsfall än någon annan drog, så nej alkohol är inget måste det heller.

Missbrukare är själviska, de tänker bara på sig själva, hur de ska få ihop pengar till nästa sil och allt annat slutar existera...
Deras familj, barn, fru/man, släkt, slutar existera för det finns bara en enda tanke i huvudet och det är hur gärna man vill bli hög igen!
(Nu är inte jag någon expert och det här är bara mina spekulationer! Släng
gärna till med en kommentar om du tycker jag var otydlig eller har fel!) 
 Jag har/hade en kompis som missbrukade.
Det började med att hon provade att röka på, sen gjorde hon det allt oftare, hamnade i fel gäng umgicks med fel personer och till slut hade hon väl provat det mesta antar jag.
En kväll tog hon en öd på tabletter hon hittat hos sin styvfar, och hon fick åka till akuten. Hon klarade sig som tur var utan skador.
Och hon fortsatte missbruka trots att både hon och alla runt omkring henne märkte hur jävla dåligt hon började må.  (biverkningar från drogerna fick henne att bli deprimerad)
Efter x antal försök att hjälpa henne, både jag och hennes andra vänner som gav de en efter en upp.
De sa upp kontakten med henne och hon lyfte inte ens ett finger för att försöka hålla dem kvar, hon hade ju sina pundar-kompisar som gav henne allt hon behövde antar jag.

Hon var en hur go tjej som helst, hon var snäll, rolig och kul att umgås med men det gick jävligt snabbt utför för henne tyvärr...
Jag har ingen kontakt med henne nu och har inte haft på ett tag, jag vet inte hur det går för henne men har hört att det går ganska bra.
Vet inte om hon har slutat missbruka eller inte, men jag hoppas det, för hennes skull.

Slutsatsen av allt det här är väl att narkotika öht är dåligt, både för den som använder och dem runt omkring.
Så drick kaffe istället, bruka droger och missbruka inte narkotika!

Nästa gång tänkte jag skriva både om ätstörningar och självskadebeteende eftersom det sitter ihop lite grann. 
Puss!

7 kommentarer:

  1. Måste påpeka att bristen på vettiga argument och hur diffus denna text är gjorde att den inte var värd läsning ur andra perspektiv än underhållning. Och ja, jag skrattade faktiskt, så det får jag tacka för.

    SvaraRadera
  2. vet du ens va en hasch psykos är för nått? du stog säkert med dina polare o passa på nåt standard röka som knappt fungerar sen fick du lite nojja " åh nej om ngn ser mig "

    SvaraRadera
  3. Jag vet mycket väl vad en hasch psykos är och jag vet också att jag fick en!

    SvaraRadera
  4. hon ser de ju ur hennes perspektiv, ingen kan fan klandra henne för det. ni vet antagligen inte mer ni, o det är lika bra att inte veta för mycket. Dessutom har ingen tvingat er att läsa så sluta klaga, så trött på människor som gör det på andra hela tiden.. skaffa er ett liv !!
    Tack för mig.

    SvaraRadera
  5. Bra skrivet. ^^

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig :D