plusikassan.se EMP: Skaffa dig en egen katalog här Beautynet

love

tisdag 29 mars 2011

Sexualitet!

Ja, i detta inlägget tänkte jag skriva om sexualitet som rubriken så fint säger.
Tyckte det var dags för ett nytt inlägg och det var det första jag kom på, hoppas det duger (:
Kommentera gärna!

Iaf, det jag vill ha sagt om sexualitet är följande:
* Varför ska man som HBT person behöva "komma ut ur garderoben"?
* Betyder "komma ut ur garderoben" att alla från början sitter i en?
* Varför har bög blivit ett av de vanligaste själsorden?

Jag tycker det är så jävla fel att man utgår ifrån att alla är straight?! Alla föräldrar gör det, alla lärare gör det, alla, alla, alla gör det!
Om jag får barn någon dag så hoppas jag att ungen blir bög, flata eller bi! 
HBT personer är oftast trevligare, trots att de flesta i stort sett blir utsatta för trakasserier på ett eller annat sätt, de är oftast mysigare, mer kärleksfulla. Det är iaf den uppfattningen jag har fått.
Varför ska HBT personer behöva genomgå all stress, känna att det är fel på dem och stå inför sina föräldrar och vänner och berätta vad de har för sexualitet?
En straight tjej eller kille behöver aldrig stå framför sina föräldrar, som kanske hatar bögar och flator, och förklara att de inte tänder på det könet som samhället säger åt dem att göra?!

Det är FEL att man ska vara ANNORLUNDA bara för att man är HBT!

Visserligen är HBT personer mycket mer accepterade nu, det är inte som på 30-talet då det ansågs som en sjukdom och var förbjudet i stort sett.
Nej, idag accepterar man att alla inte är straight, men visst kollar man mer när det är två pojkar eller två flickor som står och pussas än om det är en pojke och en flicka?
HBT är långt ifrån vad det borde vara, det borde inte vara någonting alls. Ingenting märkvärdigt åtminstone.

Bög, gay, bögigt... Det flesta associerar nog dessa orden med något dåligt. Men varför?
De flesta bögarna är faktiskt jättesöta och snälla, det är inget fel på att vara bög, det är faktiskt jävligt manligt!
Att två killar har sex med varandra är något av det manligaste som finns! Tänk på det, innan du kallar någon bögjävel igen, han är tusen gånger så manlig som du är!
Jag själv borde inte vara den som är den, jag säger själv att saker är gay och bögigt osv och jag har tyvärr ingen ursäkt, jag är precis lika illa som alla andra, så egentligen borde jag inte klaga, men jag gör det iaf!
Sen det här med att "komma ut ur garderoben" som de flesta HBT personer få göra, betyder det att alla sitter i en garderob? Eller har HBT personer gått in i sin lilla garderob för att sedan kämpa för att komma ur den?
Låter inte vettigt någonstans enligt min mening...

Tillslut vill jag bara säga en sista sak. En sista liten sak innan jag avslutar det här otroligt dåliga inlägget.
Bara för att du hånglar med din bästa vän på fyllan eller var "kär" i en tjej i tvån betyder det inte att du är homo eller bisexuell, lägg av för fan!
Alla ska vara bi nu, speciellt alla emosar...
Det är sånt folk som förstör för oss andra, vi som är seriösa! Det är p.g.a sådana som er som vi får sagt till oss hela tiden att: "Det är bara en fas", "Det är bara något du fått för dig", "I tonåren flödar känslorna och man vill visa dem för alla, kille som tjej". 
Sluta nu, det är inte okej!


Nästa gång ska jag skriva om emosar eller fjortisar, kanske kombinerar det t.o.m! Hoppas ni blir provocerade som fan :)

9 kommentarer:

  1. bra inlägg!
    och ja, det är fett stötande med alla emosar och fjortisar som säger att dom är bi/bög/flata, bara mycket irriterande

    SvaraRadera
  2. Problemet är ju att du hackar på straighta nu istället. Är vi inte lika kärleksfulla och trevliga som HBT personer? Det är ju just sådana här uttalanden som gör att man tappar lite respekt för HBT personer. Om vi inte får se ned på er, varför får ni se ned på oss som är straighta? Det spelar ju ingen roll! Det är det som är grejen. Men du får det ju att spela roll, det är något fel på dem straighta istället. Nej, det är inte fel på någon av oss, och uppenbarligen har vi lika många fördomar.

    SvaraRadera
  3. Fast hbt personer har ju länge fått ta stryk ifrån straighta eftersom att straight länge varit det man "ska" vara osv.
    Det är på tiden att straighta får ta lite skit!

    SvaraRadera
  4. Ja, det är klart att HBT personer inte ska behöva ta skit. Lika klart som att straighta inte ska göra det. Då är det ju samma sak som att, okej kvinnorna har blivit förtryckta i flera tusen år, nu är det männens tur! Då är man ju lika dum som dom? Om du då tycker att det är okej att kasta skit på straighta så är du ju inte ett dugg värre än de dom kastar skit på HBT personer. Skärp dig!

    SvaraRadera
  5. "Nästa gång ska jag skriva om emosar eller fjortisar, kanske kombinerar det t.o.m!"

    En liten självbiografi alltså?

    SvaraRadera
  6. Nej just det ja, vi har ju redan en sådan.
    Tjejen som fick självskadorna att börja växa på träd, och småtjejer började blöda glitter.

    SvaraRadera
  7. Komiskt hur du skriver om HBT personer då T står för transexuell vilket du har inte yttrat dig något om? Sen så är jag inte så pepp att bli ihopsatt som en HBT människa. Jag är varken homosexuell eller transexuell.

    SvaraRadera
  8. Alltså hämndtänkande leder ju aldrig till något bra. Jag håller med ovanstående anonym om att posten bara förlorar sitt värde i och med att du vänder på pannkakan. Den kunde ha varit "visa respekt mot alla människor och låt inte detaljer som ens sexualitet ändra hur du ser på någon" men nu blev den istälelt "folks sexualitet påverkar till viss del personligheten och jag tycker oftast "HBT-personer" är trevligare".

    Verkligen vägen att gå för att skapa mer tolerans.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig :D