plusikassan.se EMP: Skaffa dig en egen katalog här Beautynet

love

söndag 27 februari 2011

Barn som far illa.

Tänkte skriva lite om folk som skaffar barn utan att tänka på konsekvenserna.
Utan att tänka på att minst 18 år av deras liv kommer gå åt till att uppfostra ungen.

Det finns dom som blir med barn utan mening och tänker att det är "en kul grej" som bloggerskan och tonårsmamman "Micha", som hon kallar sig, säger.
Hon var 14 när hon blev gravid och 15 när hon fick ungen.
Hon har inte ens gått ur grundskolan och visst skulle hon kunna vara en bra mamma men det tvivlar jag starkt på. Jag menar, hon säger : "Först var det läskigt, sen var det mest en kul grej", "Det blir kul och köpa grejer och sånt till barnet", osv osv.
Jag tycker hon är oansvarig eftersom hon bara tänker på sig själv, hon tänker inte på att hon inte ens gått klart grundskolan och inte har en möjlighet att ge ungen en trygg och säker framtid på minst 3 år då hon inte kan skaffa jobb utan hennes föräldrar lär få ta hand om ungen.
Hon skriver om sina självmordsförsök, att hon blivit våldtagen, att socialen vill ta hennes unge osv osv... *suck* imo så är hon ingen lämplig förälder och det borde vara lag på abort eller adoption för sådana som inte kan försörja sina ungar!  ( http://micahs.se/ <-- Hennes blogg.)

Sen finns det missbrukare, de tänker inte heller på hur deras livsstil påverkar barnen.
Jag menar, det kan inte finnas något barn i hela världen som mår bra av att se sin mamma eller pappa skjuta upp, röka på eller dra en lina framför dom.
Det samma gäller med alkohol, inte kul för barnen om en föräldrar inte kan hantera alkoholen, blir aggressiv osv osv.
Socialen borde ta mer ansvar, polisen borde också ta mer ansvar och sluta prioritera mindre viktiga saker, göra mer saker.
Föräldrar som missbrukar inför barnen och slår dom är vanligare än  man kan tro och när någon ur familjen väl tar sig mod och anmäler borde både polisen och socialen göra allt dom kan!
Men sen tycker jag inte socialen ska förstöra en familj.
Låter väldigt tvetydigt, men jag tycker att man kan ta ett barn från föräldrarna ett tag, om dom far illa av att vara i hemmet, men de behöver inte flytta dom 500 mil bort och inte låta de träffa sina föräldrar varken på jul eller födelsedag.
Sånt kan förstöra en hel barndom och även resten av livet...
Föräldrarna borde också ta ansvar! Inse att de har något som litar på dem och behöver dem, inte något man bara kan stänga in i ett rum och låta hållas där när man inte orkar ta hand om det mer!

Det var allt jag hade för idag, kommentera gärna.

Fierce and Love!

9 kommentarer:

  1. det du skriver här är så klockrent
    och jag har läst henne blogg ett antal gånger och hon är ju så dum! väldigt bra blogg du har :3

    SvaraRadera
  2. Thank you (:
    Om du har förslag på något jag ska skriva om så tell me.

    SvaraRadera
  3. Inte så jävla rockigt att se sin pappa dra en lina faktiskt

    SvaraRadera
  4. julia tuffaste lilje : Tack så mycket.

    Anon : :<

    SvaraRadera
  5. Tack, äntligen någon mer som resonerar som jag gör.
    Har många gånger frågat unga föräldrar om hur de tänkt uppfostra barnet när de inte har någon säker framtid själva. Det är en av de mest själviska saker man kan göra. De har ingen erfarenhet av livet heller, så hur ska de lära upp sin son/dotter?
    De kan vara hur jävla mogna de vill, men utan den ekonomi och livserfarenhet som krävs så kommer det gå åt helvete. Det är ett heltidsarbete de aldrig kommer komma undan.
    Det resonerar som om de vill skaffa en hund; "Jag loooovar, jag kommer gå ut med den heeela tiiiiden." och sen är gränsfall till att låta föräldrarna ta hand om barnet istället för det inte var så roligt som de trodde.

    SvaraRadera
  6. till cammilla..
    finns många vuxna som inte kan ta hand om barn oxå, jag har sätt undra föräldrar som klarar det bättre en vissa äldre..

    sen är det till visso sant oxå, men det finns både och.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig :D