plusikassan.se EMP: Skaffa dig en egen katalog här Beautynet

love

torsdag 14 april 2011

Sjukvården, hjälper eller stjälper?

Såg på nyheterna igår att det var en kille som dött p.g.a att de inte hade skickat en ambulans när han ringt 112! :o
Han ringde till 112 och bad dem skicka en ambulans för han hade andnöd, operatören trodde bara det var ångest så hon skickade ingen ambulans.
Killen ringde två gånger till och vädjade dem att skicka en ambulans, bad på hjälp!
Två timmar efter han ringt för tredje gången hittade hans grannen honom medvetslös då hon tittade in genom hans öppna lägenhetsdörr som stod öppen för ambulanspersonalen (som aldrig kom).
Han dog p.g.a sprucken mjälte för att ambulansen inte kom -.-


Det som irriterar mig är att det är deras jobb att hjälpa folk, det är iaf så jag uppfattat det, och ringer någon och ber om hjälp då borde dom skicka hjälp, eller?


Iaf, jag har haft en bra dag med min Bebis idag, fint väder, bra hårdag osv :)
Imorgon åker vi till Gbg och tatuerar mig, är där vid 5-7 kanske, ses vi? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett spår efter dig :D