plusikassan.se EMP: Skaffa dig en egen katalog här Beautynet

love

fredag 25 februari 2011

Tattoos and piercings!

So, tänkte skriva lite snabbt om tatueringar och piercingar, för jag ska på tatueringsmässan i helgen (:

Jag har en hel del problem med mina piercingar just nu och då menar jag inte att dom är infekterade eller så utan jag har svårt att få praktikplatser eller ens söka praktikplatser eftersom de flesta ställen vill inte att man har piercingar.
Själv förstår jag inte grejen varför man inte skulle få ha det, isf borde man inte få ha örhängen eller andra smycken heller.
Jag menar så länge det inte är en fara för en själv eller andra så spelar det väl ingen roll?
Har världen verkligen blivit så ytlig att man går efter folks utseende och inte begåvning?
Är utseendet viktigare än att man gör ett bra jobb?
Piercingarna hindrar inte mig från att göra ett sämre jobb än någon annan och därför borde det inte spela någon roll!
Jag ska snart tatuera mig, iaf innan sommaren, och min mor vill inte att jag ska göra det på ett ställe som syns mycket eftersom det blir svårt för mig att få jobb i framtiden då.
Men jag vill inte ha ett jobb där de anställer efter utseendet och inte hur bra jag kan göra jobbet osv.
Nu för tiden har t.o.m de flesta en tatuering eller en piercing och tillslut kommer de inte kunna välja bort människor med tatuering och piercingar eftersom att de då tillslut inte har någon att anställa.

Det är lite samma med mina ärr, ska jag behöva gå omkring i långärmat 24/7 6/12, bara för att dölja att jag har överlevt?
För det är ju precis det jag har gjort. Det var så jag valde att göra för att överleva.
Jag vill inte behöva skämmas för att jag är den jag är och för att jag valt att pierca, tatuera eller skära mig!
Alla borde ha samma chans, samma rättigheter, det är ändå bara utseendet. 

 So watcha think?
Ska man dömas efter sitt utseende, hur man väljer att klä sig eller smyckar sin kropp?

2 kommentarer:

  1. det handlar inte om hur man ser ut. det handlar om säkerhet och infektionsrisken (även smittorisken)
    Jag jobbar inom vården, och sådana är reglerna.
    Men jag skulle inte alls känna mig bekväm om jag skulle bli opererad om det var en väldigt piercad läkare eller sköterska, EFTERSOM det finns mycket bakterier (även om man sköter sina smycken) och smittorisken ökar.

    Bagare, samma sak. Hade inte velat att någon skulle "råka" pilla på sin piercing, som f.ö är full av bakterier o sen pilla på brödet han bakar.

    i vissa arbeten finns risken också att DU kan bli skadad, att de te.x skulle bli utslitna.

    Så det handlar inte om hur du ser ut. det handlar om säkerhet som sagt.

    SvaraRadera
  2. Det är ju inte bara det det handlar om, jag menar infektionsrisk med tatuering? Det finns ingen så länge den är läkt.
    Dessutom skrev jag "Jag menar så länge det inte är en fara för en själv eller andra så spelar det väl ingen roll?" d.v.s på sådana platser som i en affär borde det inte spela någon roll, men det gör det iaf.
    Så till viss del handlar det om hur man ser ut.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett spår efter dig :D